سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:::::: یادمان باشد ... :::::

نشان جشنواره یا علامت شیطان+عکس

    نظر

 

اساس بازی های رایانه ای بر مبنار القاء موقعیت های جدید تخیلی و فرازمینی و یا شخصیتهای زمینی فرا زمانی و مافوق طبیعت می باشد که در این میان مهمترین نبردها با این عناصر میان نیروی خیر و شر صورت میپذیرد .
 
 
بنیاد بازی های رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد جشنواره ای تحت عنوان " نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران " را آغاز نموده اند که تاپایان روز 10 شهریور شرکت در آن تمدید شده بود .

 

http://www.faraj12.ir/wp-content/uploads/2012/01/articles_113375467457878.jpg

 

http://www.faraj12.ir/wp-content/uploads/2012/01/e67567r.gif

 

 
جدای از مفید بودن برگزاری این گونه برنامه ها و جشنواره ها و موضوعات مطرح شده در آن حواشیه قابل تأمل نیز در بر داشت .

موضوعات مطرح شده در بازی های رایانه ای بعضا تخیلی و فرا ماده ای بوده و در ایامی که موضوعات آخر الزمانی بسیار مطرح میباشند در این جشنواره شاهد حضور بازی رایانه ای فیلم "آل " که فیلمی با موضعی فرای عالم ماده و استفاده از بک گراند تخیلی و کارکتر هایی شبیه جن ، آل و از این دست مضامین هستند ، بودیم .


اساس بازی های رایانه ای نیز بر مبناء القاء موقعیت های جدید تخیلی و فرازمینی و یا شخصیتهای زمینی فرا زمانی و مافوق طبیعت می باشند که در این میان مهمترین نبردها با این عناصر میان نیروی خیر و شر صورت میپذیرد .

براین اساس سیر محصولات فرهنگی، غرب، برای تحقق بخشیدن به آرمان غلبه ی این دونیرو برهم ، راهی بازارهای کشورهای مسلمان شده است؛ محصولاتی که پس از استفاده از آنها، شخص از هویت و فرهنگ خود دل زده می شود و آمریکا و غرب را به عنوان امپراتور صالح دنیای جدید می پذیرد و او را عصاره نیروهای خیر عالم تصور می کند. یکی از محصولات فرهنگی که بسیار تاثیرگذار است، بازی های رایانه ای است که بیشتر سرمایه های اجتماعی جهان اسلام را هدف گرفته است.

 
              بازی لاکستر و نماد سر بز شیطانی
پس از پایان جنگ سرد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ایالات متحده که خود را بی رقیب در جهان یافت، تصور امپراتوری بر دنیا را در سر پروراند و از هر وسیله ای برای اثبات و جا انداختن این هدف استفاده کرده است بازی های رایانه ای ، یکی از این ابزار و وسایل است . در این بازی ها، آمریکا مدینه فاضله و آرمان شهر و نهایت رفاه، صلح و امنیت معرفی می شود و نظام فرهنگی آن، تنها سیستمی است که جهان را از خطرات گوناگون حفظ می کند. تفکر حاکم بر این بازی ها، نشئت گرفته از منجیان متنوع آخرالزمان است که دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند.

 
لذا دیگر نمی توان به بازی های رایانه ای، تنها به عنوان ابزار جذاب برای تفریح و سرگرمی کودگان نگاه کرد؛ بلکه باید به آنها از دید دشمنان تفکر اسلامی نگریست و در مقابل، با تولید جانشین های مناسب برای این گونه بازی ها- با توجه به عمق منابع ملی و مذهبی، به مبارزه با این تجاوز پرداخت .

اما نماد و آرم این جشنواره علامتی است که نمی توان از آن بی تفاوت گذشت . برای این منظور آن را به همراه تصاویر کالبد شکافی شده طرح می نماییم .

 


آرم فوق برگرفته از تصویر بزی است که شاخ بلند کشیده ، دوبال و ریش کشیده است . اما حکایت این بز در ادبیات شیطان پرستان و تصویر آن :

بز : بز شاخدار ، ‌بز مندس mendes (همان ba"al بعل خدای باروی مصر باستان) ، ‌بافومت ، خدای جادو ، scapegoat (بز طلیعه یا قربانی) این یکی از http://alhomat.ir/files/goat.gifراه‌های شیطان‌پرستان برای مسخره کردن مسیح است زیرا گفته می‌شود که مسیح مانند بره‌‌ای برای گناهان بشر کشته شد . همانطور که در توضیح نمادهای اول اشاره شد ،‌این نماد تصویر کاملی است از بز قرار گرفته در نماد پنتاگرام .

شباهت این دو نشان هرقدر هم که ناخواسته باشد آیا جوان و نوجوانی که در کلیه سطوح بازیهای رایانه ای جنگ بین نمادهای شیطانی و ماسونی را با نماد های خیر و اسلامی و انسانی تجربه و مشاهده میکند این این تصاویر تأثیر نمی پذیرد ؟

در بازی نیروی دلتا (DELTA FORCE) شما به عنوان یک گروه ضد تروریستی، مأمور می شوید تا با تروریست ها در هرکجای دنیا که از سوی آمریکا معرفی می شوند، مبارزه کنید. در قسمتی از این بازی ، شما وقتی وارد اردوگاه تروریست ها می شوید، تصویر شیخ یاسین، رهبر حماس را ( که چندی پیش به دست دولت تروریستی اسراییل به شهادت رسید) بر دیوار می بینید یا در بازی (DEL TA FORCE 2) برای مبازره با تروریست ها وارد خوزستان می شوید و با تروریست هایی مواجه می شوید که با چهره ای کریه، خشن و بد ذات ترسیم شده اند. آنها لباس عربی بر تن دارند و با صورت های نتراشیده ، ظاهر می شوند .

یکی دیگر از این بازی ها که شاید بهتر و جذاب تر از همه بازی های فوق طراحی شده ، طوفان صحرا (DESERT STORM) است . داستان این بازی، مربوط به زمان جنگ خلیج فارس و حمله عراق به کویت است که شما در آن، ابتدا در ارتش آمریکا تمامی دوره های آموزشی لازم را گذرانده، سپس به عراق اعزام می شوید و وظیفه دارید مأموریت های محوله ( در مرز عراق و کویت ، داخل کویت، شمال عراق، مرز عربستان و ...) را انجام دهید و اهداف از قبل پیش بینی شده را نابود کنید؛ اهدافی همچون فرودگاه های نظامی، سایت های موشکی، مراکز رادار، سایت های ضد هوایی و ...

در کنار این بازهای واقعگرایانه که معادل حقیقی آنها قابل مشاهده برای کاربر هست بازی هایی هم هستند که با نماد ها و ادبیات اسطوره ای ،تخیلی ، مذهبی و آخر الزمانی نقش ایفا می نمایند .

یکی از نماد های ماسونی و شیطانی که به وفور در بازی های رایانه ای مورد استفاده قرار میگیرد پنتاگــرام می باشد که نمادی مهم در شیطان پرستـی است . پنتاگرام شیطانی نمادی پیچیده است که از ترکیب ستاره پنج پر با سر بز به وجود آمده است و این نوع استفاده درعین این که جدیدترین مورد استفاده از پنتاگرام است به همان اندازه شناخته شده ترین و جدال آمیزترین نوع استفاده از پنتاگرام نیز به شمار می آید. پنتاگرام شیطانی همیشه وارونه است با یک رأس رو به پایین و دو رأس رو به بالا. استفاده از پنتاگرام به عنوان یک نشان و علامت شیطانی به نیمه دوم قرن بیستم برمی گردد. جایی که شیطان پرستی مدرن توسط Anton Lavey موسس و بنیانگذار کلیسای شیطان پایه گذاری شد. این علامت نشانی از جادوی سیاه است که حاکی از پیروزی ماده و آرزوهای فردی بر عقاید و تعصبات دینی و مذهبی است.

البته پنتاگرام متشابه و قابل قیاس با صلیب برعکس نیست. صلیب برعکس نماد جنبش Anti Christ و نشانی از طغیان، سرکشی در برابر فرهنگ مسیحی است.
همچنین پنتاگرام نباید با هگزاگرام اشتباه شود. هگزاگرام، ستاره شش پر است که به صورت دو مثلث درون هم نشان داده می شود و نمونه آن ستاره داوود می باشد. این ستاره با اعتقادات یهودیان پیوند دارد.شیطان پرستی، شکل ظاهری شیطان تشکیل شده است از سر بز، بالا تنه انسان، پای جن و با دم کوتاه. در شیطان پرستی مدرن، شاهد اتخاذ کردن روش های فردی و توجه بیشتر به شخص هستیم. توجه بیشتر به ضمیر و خود بجای توجه به خدا و عالم بالا، تمایلات جنسی آزاد که شیطان پرستی آن را تمجید می کند. علامتی که به رایج ترین صورت با عقاید شیطانی SabbaticGoat یا بز طلسم ستاره پنج سر Mendes است.
استفاده از بز به خرافات قرون وسطی برمی گردد. آنان همواره در توصیف ساحره ها، آنان را همراه با بزها می دانستند. آنان اغلب بز را نماینده شیطان می دانستند. بز در این مفهوم اغلب به عنوان نمادی از سرکوبی جنسی در نظر گرفته می شود. نماد باستانی پنتاگرام در شیطان پرستی مدرن نمادی است از آزادی در برابر مسائل جنسی.

 

انتخاب نماد بز بر هر سلیقه و معیاری که باشد در میان حجم بسیار زیاد نماد های اسلامی ، ملی و منطقه ای کاری نا پسند و ناآگانه بوده خصوصا اینکه در حوزه ای این نشان انتخاب گردیده که مفهوم و معنی آن کاملا در خدمت نماد هاس ماسونی و صهیونیزم در حوزه ادبیات بصری می باشد .