سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:::::: یادمان باشد ... :::::

چفیه یعنی تمام تجربه ی یک انقلاب اسلامی برای یونان .

    نظر

 

 

در انقلابهای گوناگون عربی ، اسلامی  عناصر بصری ویژه ای دیده می شود . در این انقلابها برخی عناصر بصورت ویژه به نقطه یا حادثه ای تعلق گرفته و برخی نیز به آداب انقلابهای آزاد تبدیل گردیده .

از آن جمله میتوان به دو انگشت باز اول و دوم ( اشاره و کناری ) اشاره کرد که در اکثر نقاط دنیا آن را به عنوان نماد آزادی خواهی و حق خواهی می شناسند . در جنگ تحمیلی ما و انقلاب اسلامی نیز برای ما ایرانیان این مفهم کاملا شناخته و جا افتاد .

 

 

از دیگر علائم و نشانه ها که خاص جوامع عربی و اسلامی است " چفیه" است . چفیه از طرح گرفته تا بافت و نوع جنس مربوط به مناطق گرم و خشک خاورمیانه و متعلق به اعراب بوده است و با انقلاب مردم فلسطین به نماد آزادی خواهی ملت فلسطین تبدیل گردیده .

تصویر زیر ، تصویر یک سریال ترکیه ای است که برای پوشش شخصیت فلسطینی آن سریال و مجاهد بودن و مبارز بودن از چفیه ی  به سر و صورت بسته شده استفاده کرده و با سربند سبز که اختصاص به مجاهدان فلسطینی با نوشته ی " لااله الاالله " دارد تصویری کاملا فلسطینی به مخاطب ارائه می دهد .

 

به وضوح مشخص است که این نوع تصویر سازی در رسانه ها به تنوع و گوناگونی فراوانی به معرفی انتفاضه فلسطینی و در دید کلانتر مبارزه ی اسلامی آن هم از نوع جهادی کمک شایانی کرده است .

آنچه مهم به نظر میرسد آن است که این نماد جهادی و مبارزه ای اسلامی با علائم و نماهای طالبانیسم که معرف وحشت و ترور و اسلام امریکایی می باشد مخلوط نگشته و کاملا متمایز می نماید . شاید کم کاری ما در این قسمت قابل توجه باشد . چرا که ما در گسترش این نماد یعنی " چفیه " کوتاهی کرده و بیشتر به نوستالوژی های دفاع مقدس گونه پرداخته و به صدور انقلاب از این نماد مقاومت پاک ، توجهی ننموده ایم .

حال میبینید که رسانه چگونه مخاطب را مسحور کرده و از یک سربند جهاد را با تفکیک اسلام حقیقی و جدا ی از طالبانیزم به نمایش می گذارد .

 

اما این همه ماجرا نیست . چفیه به سرعت توسط همین رسانه ها مورد حمله ی نرم قرار گرفته و تبدیل به برند تبلیغاتی شده که بر اساس ناخودآگاه انسان عمل میکند . این ناخودآگاه با دریافت تصیویر چفیه و ذهنیت مثبت آزادی خواهانه اکنون تبدیل به برند معتبری شده برای تبلیغ کالاهای یهودی و عکس های تبلیغاتی مانکن ها .

 

 

 

 

 

 

 

این تحریف ویژه و رسانه ای  تابدین جا پیش رفته که رژیم غاصب صهیونیستی برندی  تحت عنوان " چفیه اسرائیلی " به تولید رسانده  و حتی در کنیسه ها هم مورد استفاده قرار گرفته

 

اما این همه ماجرا نبوده و کار اینچنین ختم نخواهد شد . ار انقلابهای اخیر منطقه چفیه به نماد مبارزه آزادی خواهان در مقابل طاغوت تبدیل شده و این مفهوم دیگر تحت هیچ شرایطی جدا شدنی نیست .

نکته اینجاست که در یونان تظاهرات کنندگان در مقابل حکومت طاغوتی و ظالم خود از این موضوع بهره برده و آنان نیز با چفیه به میدان آمده اند . گویا به سحر این علامت آزادی خواهانه که برگرفته از جهاد اسلامی است پی برده و دست یاری به سمت ان دراز کرده اند .

چفیه برای ما بوی شهدا دارد و برای انها ضمانت پیروزی در برابر طاغوت ، گرچه نمیدانند شهید یعنی چه و جهاد یعنی چه اما دراین دنیا ی مادی به طبیعت اعتقاد دارند و خوب میدانند که آنچه ماندگار شد به حکم خدا و امضاء شد ماندگاری اش با خون شهدا ،  هرگز از بین نخواهد رفت . حتی اگر در کنیسه و کافی شاپ و سالن مد مورد هتاکی و استفاده سوء قرار گیرد.

 

 

 

یادمان باشد ...

که نماینده ی امام حاظر ما غایبین ، چفیه دارد ، چفیه می بوید و چفیه را همدم خود و یادگاری از دوستان و همرزمان شهید خود میداند ... یادمان باشد که آنچه مرهم زخم شهدا بود آنتی بیوتیک های خارجی نبود و همین چفیه بود که مرهم دردشان بود و وصی شان و سربند و زخم بند و .... اکنون نیز زخم بند جانبازان ما همین است آنان که از نیش زخم های ما به چفیه پناه می برند و امام حاظرشان ...