• وبلاگ : :::::: يادمان باشد ... :::::
  • يادداشت : نکته اي سپيد در عروسي سياه
  • نظرات : 1 خصوصي ، 8 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + محمدحسين 


    به بابک:

    بدان که يا در ايران در محيطي فجيعي زندگي کردي يا در اروپا سر بالا سوت بلبلي ميزني. خيلي از شرف بيگانه اي که زنان ملتي که صدها هزار خون براي دين داده اند را فاسدتر از ملتي مي داني که درصد قابل توجهي از آنها حرام زاده اند. من هم سالهاست در اروپا مجبور بوده ام زندگي کنم!

    اين چرند ها چيه که نوشتي که آزادي در انتخاب پوشش يکي از اساسي ترين آرادي هاست که بشر به دنبال آن است(!)؟ بله من هم قبول دارم که قشر مرفه بي درد اروپا در سالنهاي مد دختران 15-16 ساله را به رسم نشان دادن بردگانشان در قرون وسطا روي runway ها راه مي برند تا آزادي پوشش و liberating art را به عنوان هنر و فرهيختگي ترويج کند تا هم جيبشان پر شود و هم پايين تنه شان تغزيه.

    آخه بگو به جز بعضي از جنبشها ي اکنون مرده و سرخورده دهه 70 ميلادي در اروپا و امريکا، کدام يک از انقلابها و مقاومتهاي مردمي گذشته و حال براي آزادي پوشش بوده؟ وقايع اخير خاور ميانه؟ وقايع سي سال پيش آن؟ انقلاب فرانسه؟ انقلاب امريکا، امريکاي جنوبي؟ آفريقاي جنوبي؟ حرکت گاندي؟ محمد علي جناح؟ انقلاب اسلامي ايران؟ آيا به جز آشوبهاي سبز اخير در ايران حرکت مشخسي در اين باره سراغ داري؟

    پاسخ

    فقط انتشار دادم . تاييد يا تكذيب نميكنم . !
    + فاطمه 
    برادر من يا خواهر من... نيت شما کاملا جاي تقدير داره. من خودم محجب به چادر هستم . اما نکته صحبت من راجع به عرف نيست راجع به اخلاق هم نيست . نکته اي که من بهش اعتقاد دارم اينه که زنهاي ما با وجود تمام اشکالاتي که ميشه بهشون گرفت ( و شايد خيلي هاش به خاطر ديد هوس باز آقايون هست) بسيار بسيار پاک تر از زناي غربي هستن . زنهايي که علي رغم آرايشهاي غليظشون که آدم رو به فکر فاحشه بودنشون ميندازه ، بسيار خانواده دوست هستن بطوريکه لحظه اي در تمام زندگيشون به خيانت به همسرشون فکر نميکنن در صورتيکه طبق آمار آف بي آي 60 درصد زنان متاهل آمريکا عليرغم قيافه هاي بدون آرايش غليظشون به همسراشون خيانت ميکنن.
    در مورد بيکيني بايد به عرضتون برسونم با توجه به اينکه شايد لباس عرف لب ساحل باشه ولي دليلي براي خودنمايي نکردن نيست. وقتي شما به راحتي ميتوني با نشون دادن اندامت تاييد مردم رو بگيري (من شخصا عقيده دارم زن غربي با بحران هويت در گيره و تنها چيزي که از دنيا براش مونده اندام و محرک جنسي بودنشه) ديگه نيازي نيست تا خودت رو در مراسم رسمي دلقک کني.
    توي ايران و جهان عرب به دليل وجود محدوديت هاي مذهبي و تهاجم فرهنگي بسيار زياد زنها نه ميتونن با لخت شدن لب ساحل خودشونو نشون بدن و نه ميتونن کاملا خودشونو بپوشونن. اين ميشه که غلظت آرايسشها در ايران و کشورهاي عربي بالا ميره. نوع لباس پوشيدنها تفاوت ميکنه و غيره . خانومهاي ما فقط ميخوان تاييد بشن . تاييد کردن بر زن بودنشون چيزي که سالهاست در انتظارشن ولي راه غلط رو در پيش گرفتن که در نهايت به تاييد جنسي مي انجامه
    دمت گرم

    از قلم خوبي برخورداري ،با مطلبي يا عنوان "پهلوانان پفکي يا کاغذي ، مسئله اين است " به روز هستم

    Navabiyan.blogfa.com_سربازان خودسر امام زمان

    + مهلا 

    سلام دوست خوبم ، خيلي جالب بود و به دلم نشست دستت درد نکنه .

    + بابک 

    دوست گرامي,

    نوشته ات گيرا بود نتونستم برات چند خطي ننويسم, بلي بانوان ايراني بسيار بيشتر از غربيان آرايش ميکنند و دليل آن هم محدوديت بيش از حد پوشش است. وقتي فقط صورت قابل ديدن باشد بالاجبار آنقدر با آن ور ميروند که ديگر زيبايي خداداديش را هم از دست ميدهد. اما همه ما بايستي بياد داشته باشيم که آزادي انتخاب نوع پوشش يکي از اساس ترين آزاديهايست که بشر بدنبال آن است. من بيشتر از 2 دهه است که در شمال اروپا زندگي ميکنم, و به وجدانم قسم ميخورم که فساد در اين جوامع از قسادي که در جمهوري اسلامي ايران رايج است بسيار بسيار کم تر است. زن و مرد از همان کودکي در کنار هم زندگي ميکنند, به مهد کودک ميرونند, مدرسه, دبيرستان, دانشگاه, استخر, محل کار و باور کن تا بحال يک مورد هم نديده ام که مردي در محل کار يا مدرسه ايي يا استخري براي خانمي مزاحمت بوجود آورد. اميدوارم قسمت تو هم بشود مدتي بعنوان يک منتقد بي طرف در ميان اين مردم زندگي کني تا متوجه شوي که 30 سال اجبار مذهب تنها دليل اين همه فساد است. بيشتر اين بانوان که شما ازشان انتقاد کردي در دوران نظام جمهوري اسلامي بدنيا آمده اند, به مدارس جمهوري اسلامي رفته اند, فارغ التحصيل دانشگاههاي همان نظامند اما در عمل مي بينيم که با آنچه به نام دين به آنها تحميل ميشود پايبند نيستند چرا که اجباري است. هدف اسلام به عنوان يک دين چيست؟ آيا به زنجير کشيدن مردم يا رستگاري آنهاست؟ من دوران شاه 15 ساله بودم که انقلاب شد, همه مسلمان بودنند, نداي اذان عصر روح همه را نوازش ميکرد, روحاني بداد درد دل روحي مردم ميرسيد و سياستمدار بدون استفاده ابزاري از دين خوب يا بد سياستمداري ميکرد. اما امروز هر کس بخواهد پيشرفت کند ريشي گذاشته, پيراهني روي شلور انداخته با تسبيحي در دست به شکار فرصتها و مقامها ميرود. در دوران خدمت سربازي در سپاه به همکاران کادري خودم ميگفتم که با توجه به ظاهر افراد نبايستي در مورد آنها قضاوت کرد, کسي که نماز جماعت نميرود, ريش ميتراشد, لباس مرتب ميپوشد, عطر و ادکلن ميزند, ميتواند بسيار بسيار بهتر از يک فردي با ظاهري حزب الهي اما باطني شيطاني به مردم خدمت کند. بدور از دروغ و ريا.

    درد و دلي بود با تو, بدليل ترس از همان ظاهر فريبان در قدرت نشين ايميل غير واقعي برايت گذاشتم, اميدورام زياد مزاحم نشده باشم.

    + فاطمه 
    سلام . من آرايشگر هستم . آرايش اين خانومي که شما به عنوان الگوي آرايشي زنان ايراني نام برديد آرايش دودي محسوب ميشه در انگليسي بهش ميگن اسموکي
    که اتفاقا جزو آرايشهاي روز دنيا هست. در ايران هم همين آرايشها رو ميکنن که دوز کنتراستش معمولا بسيار بالاتر هست. ميدونين مقايسه تون خيلي اشتباهه . درسته زن سينماي ايران بد حجاب هست و در مواقعي بي حجاب ولي آيا تا بحال عکسهاي بيکيني پوشيدن اونها رو ديديد؟ نه مسلما نديديد اما عکسهاي لخت اين کيت کافر در همه جا به وفور يافت ميشه. کيت لاک داشت اما فقط فرنچ شده بود. اينکه آرايشش کم بود دليلي بر ارزون تموم شدنش نيست برادر من . ميدونيد هزينه يه فرنچ ناخن در اروپا چقدره ؟ يا همين موي به ظاهر ساده؟ تفاوت فقط و فقط در نوع نگاه ما و آنهابه زندگي و چيزهاي ديگه هست. وقتي اين خانوم در موقعيتهاي ديگه به راحتي ميتونه با هر لباس بدن نمايي بيرون بياد و خودشو نشون بده ديگه در مراسم رسمي که نياز هست پوشيده باشه و جلف نباشه عين آدم مياد بيرون و لي دخترهاي و زنهاي پاک ما فقط ميخوان ديده بشن اون هم در روزهاي مهم زندگيشون. زنهاي ما خيلي پاک هستن و حالا حالا ها مونده تا شما بتونيد درک کنيد.
    پاسخ

    سلام دوست گرامي ، با فرهنگ غربي بيگانه نيستم . بايد فهميد که پوشيدن بيکيني با قصد لذت سايرين و تو بورس بودن و جلب توجه با کشيدن يک لژ به قصد برتري در خيابان خيلي فرق داره ! شما بهترميدونيد بوسيدن در برخي نقاط فرانسه ممنوع هست . اين به معني اين نيست که اونها اسلامي هستند نه ! فرهنگ اونها براي همه پوشيدن بيکيني رو عرف ساحل ميدونه . همانطور که براي ما آرايش نداشتن يعني زن شلخته و بي کلاس و امل و ... . فرق است ميان و ما و آنها
    + sabasobhani 
    سلام مطلب خيلي جالبي بود